السبت، 11 فبراير 2012

عايدة الأيوبي والفرق بين الحنطور وميدان التحرير

أيام مبارك كانت الأغنية الرائجة أركب الحنطور وأتحنطر وصدقوني أنا قعدت أدور على كلمة أتحنطر في القاموس لكن للأسف دي كلمة من ابداع الفكر الجديد بتاع الحزب الوطنى وبقينا نسمع في كل مكان أغاني غريبة وكلمات أعجب وأصوات اخرها تغني في الحمام وتلاقى طول اليوم إعلانات لمطربين شعبيين والطامه الكبرى القنوات الجديدة المبدعة في الهلث والمساخر أخيرا أطلقنا قناة للرقص الشرقى أخيرا بقى عندنا عشروميت قناة للأغاني  ياه على التقدم وماله ما هو راس مال برده انا عمري ما كنت ضد الأغاني بالعكس الفن الراقى شهادة لصاحبه مش عك وخبط ورزع وأركب الحنطور وحجرين على الشيشه على فكره في مغني يغني أغنية واحده وتكون علامه ونفتكرها دايما ومن المغنيات أصحاب الفن الراقى ( عايدة الأيوبي ) عايدة مصرية من ام المانية ولو ناخد بالنا من شكلها هنلاقيها أوربيه حتى نبرة صوتها وهى من مواليد بنها 1964 ولها 3 البومات حققت البوماتها نجاح كبير جدا ومين ينسى لما قبلته مره صدفه حبيبي مش أي صدفه .ومن زمان وانا عايزه أقولك. على بالى بن بلدي على بالى وتركت مصر وعاشت في المانيا لفترة طويلة ثم عادت بشكل مختلف فقد إرتدت الحجاب وظهرت مع فرقة كاريوكي في أغنية ولا أروع وهي ( ميدان يا الميدان كنت فين من زماااان ) فلقد حركتها ثورة مصر فعادت تقدم ما تستطيع أن تقدمه وللعلم هى مطربة ومؤلفة أغانيها وملحنة أيضا مش تقولى أتحنطر .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق